Enota OŠ Brezovica 

Spletne igralnice 

Poslovni čas 

     6.45 16.45

Kontaktni podatki 

Šolska ulica 15, 1351 Brezovica

Tel.: 030 644 407

Jedilnik 

Mesec maj v skupini Zvezdice

Mesec maj je bil namenjen izvajanju programa MALI SONČEK. Gibanje nas sicer spremlja čez celo leto.

Poudarek je bil na usvajanju gibalne abecede; otroci izvajajo naravne oblike gibanja, kot so hoja, tek, plazenje, lazenje, skoki…, postopoma do celostnega spoznavanja različnih športnih zvrsti. Poglavitni cilj je optimalno razvijati gibalne sposobnosti, še posebej koordinacijo ( skladnost ) gibanja in ravnotežje ter seznaniti otroke s čim več različnimi dejavnostmi.

Gibalni/športni program Mali sonček temelji na elementarnosti in ne na tekmovalnosti! V okviru tega programa moramo opraviti vsaj pet nalog:

  • Izlete

  • Mini kros na 300 metrov

  • Vožnja s kolesom, skirojem

  • Igre z žogo

  • Ustvarjanje z gibanjem in ritmom

  • Naravne oblike gibanja

Prav v tem mesecu pa smo se preizkusili tudi z igranjem tenisa. Ob ponedeljkih je k nam prihajal Matej iz teniške šole Bobi in otrokom predstavil njihov program.

Poleg naštetih dejavnosti smo vsakodnevno skrbeli in opazovali naše rože in zelenjavo v igralnici. Ker so sadike tako lepo zrasle, smo jih presadili na našo visoko gredico na igrišču. Za sadike bomo skrbeli še naprej…

Ob koncu meseca nas je obiskala v Brezovi dvorani knjižničarka, ki je otroke pohvalila za celoletno branje in pripovedovanje pravljic ( program Ciciuhec ). Otroci so v ta namen dobili diplome in obesek Ciciuhca. Pa še ogledali smo si zabavno igro Pika, ob kateri so otroci zelo uživali.

Ob koncu meseca pa smo se vključili še v projekt Varno s soncem .Ker pa se bliža konec šolskega leta, se veselimo zaključka skupaj s starši.

 

Strokovni delavki skupine Zvezdice

Mesec april pri Lunicah

Mi smo mali korenjaki,

pazimo na naš planet,

da ne bomo ga zasuli

z odpadki čez in čez.

                           Vsak ima določen koš.

                           Embalaža je v rumenem

                           v modrem pa je star papir.

                                                              Da bi lepše mi živeli

                                                              se držimo teh pravil.

                                                              Tudi starše naučimo,

                                                              da je lepši čist planet.

 

V mesecu aprilu smo se v skupini posvetili eko temi. Začeli smo z zbiralno akcijo starega papirja, ki se je odvijala v naši enoti. Moramo se zahvaliti staršem, ki so pomagali, da smo nabrali 1780 kilogramov papirja.

V naši skupini pa smo ugotavljali in razmišljali, kako pravzaprav nastane papir. Ugotovili smo, da za izdelavo papirja potrebujemo drevesa. Ampak ker nam drevesa pomagajo očiščevati zrak, jih moramo čim več ohraniti pri življenju. Namesto dreves pa lahko za izdelavo novega papirja porabimo kar starega. Tudi sami smo se lotili izdelave papirja. Najprej smo star papir natrgali in ga zalili z vodo. Pustili smo ga, da se je dobro namočil in napil vode, nato pa smo ga zmečkali v papirno kašo. Prav zabavno je bilo mešati in mečkati v veliki posodi. Ko je bila kaša dovolj drobno zmleta, smo iz nje izločili vodo in vmes vmešali lepilo za les, ki bo držal vse skupaj, da naš papir ne bo razpadel. Kašo smo dali na drobno mrežo, jo obtežili in tako dobili liste, ki se morajo še posušiti. Ker je papir pripravljen ročno, so listi debelejši in manj prožni, kot tisti ki so kupljeni v trgovini. Papirno kašo lahko uporabimo tudi za kaširanje različnih posodic.

Nismo pa se ukvarjali le s papirjem. Na sprehodu smo malo bolj pozorno pogledali okoli sebe in videli kako čista je naša okolica. Vemo, da je odpadke potrebno odložiti v koš. Ampak ni vedno tako. V okolici našega vrtca smo nabrali kar nekaj stvari, ki ne sodijo v naravo. To so bile vrečke od bonbonov in ostalih sladkarij. Mi pa vemo, da jih je potrebno odložiti v koš za embalažo, ki ima rumen pokrov.

Strokovni delavki skupine Lunice

Mesec februar v mavrični skupini

Mesec februar je tradicionalno bogat s kulturnimi vsebinami. za letošnje srečanje z našimi družinami pripravljamo glasbeno-plesno uprizoritev pravljice Mire Voglar, z naslovom KLIP-KLOP. S pripravami smo začeli dovolj zgodaj, da se bo zgodba, prepletena s pesmicami, dobro vtisnila v spomin. Izdelovali smo scenske rekvizite in nekaj ritmičnih inštrumentov, s katerimi bomo ustvarjali zvočne slike. Pri ustvarjanju smo opazovali svoja čustva in preizkušali v vsakdanjih situacijah kontrolirati predvsem čustva jeze tako, da jo izrazimo, vendar na način, ki je primeren za nas, pa tudi za soudeležene.

Vsako leto se ob kulturnem prazniku spomnimo na našega velikega umetnika Dr. Franceta Prešerna. Tudi letos smo prebrali nekaj njegovih pesnitev in otroci so zlahka ugotovili, o katerih čustvih se je izrazil pesnik v Povodnem možu, pa v Lepi Vidi. S pomočjo pesnitve Romeo in Julija- Toneta Pavčka, smo se dotaknili teke, ki je v tem mesecu tudi v vrtcu ne moremo prezreti, saj iskre naklonjenosti drugače kot druge mesece švigajo med dečki in deklicami.

Tudi damo poskušamo "kovati rime". Do sedaj smo uspeli spesniti tri pesmice: O žabici, O sreči in veselju in O veselem pustnem pričakovanju. Budno smo seveda spremljali Olimpijske igre. Letošnji slovenski športni junaki so poskrbeli s svojimi uspehi, da smo napeto pričakovali, stiskali pesti in se evforično navduševali nad njihovimi rezultati.

Strokovni delavki Mojca in Nevenka

 

 

Sončki v marcu

Mesec marec je poln praznikov, simbolike, praznovanj.

Prazniki so vedno naznanjali začetek neke nove dobe npr. letnih časov. Ljudje smo si do njih izoblikovali poseben odnos. V dnevih praznovanj naj bi opustili opravila in se bolj posvetili drug drugemu in svojim skupnim zadevam. S pomočjo praznovanj si ljudje utrjujemo vrednote in pravila družbenega življenja in tako se povežemo tudi s širšo skupnostjo. Prazniki pa so tudi zelo pomembni za razvoj otroka. V otrokovem odraščanju pomeni vsako leto neko novo prelomnico, saj ga zaznamuje pridobivanje vedno novih spretnosti, lastnosti, znanj. V prvem letu otroci shodijo, pri dveh začno govoriti, pri šestih so zreli za šolo. To so pomembni trenutki, ki imajo še posebno vrednost. Vsa praznovanja zahtevajo, da imamo odrasli do njih pravilen odnos, da poznamo njihovo simboliko in njihovo pripravo. Otroci morajo čutiti, da prihaja poseben čas saj že po svoji naravi potrebujejo dalj časa, da se vživijo, zato jim je treba dati čas, da dojamejo, kaj se dogaja okrog njih. Šele po več letih znajo povezati in razumeti posamezne dogodke. Najprej pa si zapomnijo praznovanje po zunanjih značilnostih; maske, ptički, gregorčki, zvončki, srčki, presenečena za mame in očke, torej simbolične oblike posameznih praznikov. Razlage praznikov so otroci spoznali preko pravljic, zgodb in pesmic, ki sva jih poiskali. Ustvarjali smo  razpoloženja, napetosti, presenečena, da so otroci začutili, da se dogaja nekaj posebnega.

 

Mamici

 

Mamica, kaj naj ti kupim?

Mamica, kaj naj ti dam?

Zapojem ti pesem o sončku,

narišem ti vse, kar poznam.

Naberem ti šopek vijolic,

rečem ti:"Rad te imam."

(Mira Voglar)

 

Magdalena Lenarčič in Suzana Logar

Kaj se dogaja mesecu januarju v skupini Zvezdice

V času po novem letu se je primerno pogovarjati z otroki o času, ker jim je odhod starega in prihod novega leta še zelo blizu. Otroci so pripovedovali, kako so doma gledali na uro in čakali polnoč.

Odločili smo se,da se bomo bolje seznanili z urami. Zato so otroci od doma prinašali razne stenske, ročne in namizne ure. Ob igri » Koliko je ura? »  v kotičku DOM, so otroci hitro ugotovili funkcije kazalcev in pravilno postavljali kazalce na številke. V ustvarjalnem kotičku so otroci iz odpadnega materiala izdelovali ure, katere so s ponosom razstavili na oglasni deski . Poleg  tega smo brali pesmice, zgodbice na to temo, katere nam je pripravila knjižničarka. Večkrat smo naleteli na misel  o tem, da je čas, ki ga namenimo drug drugemu zelo dragocen.

Istočasno smo morali doma in v vrtcu zamenjati koledarje. Ogledali smo si kar precej različnih. Prešteli in poimenovali smo mesece v letu in se pogovarjali kaj v določenem mesecu počnemo. Najbolj jim je bil všeč koledar z mandalami. Zato sva s sodelavko poskrbeli, da so po želji lahko barvali raznovrstne mandale. Otroci so se pri barvanju mandal sprostili in zelo uživali. Znano je, da nam mandale izboljšujejo sposobnost koncentracije, urijo motoriko rok; mandala je čudovit način spoznavanja samega sebe, katere barve in oblike so nam bolj všeč… Poleg vsega naštetega pa je barvanje in oblikovanje mandal zelo zabavno.

Tudi mi smo naredili svoj stenski koledar. Otroci so se pri izdelovanju naučili štetja dni v tednu, mesecev v letu in pisati številke. Spoznali so, da praznike, nedelje, sobote označujemo z drugo barvo, ker smo takrat lahko doma.

Igrali smo se tudi glasbeno didaktično igro » Jaz sem ura, ki vse vem .« Ob tej igri smo spoznali, da ob določeni uri počnemo določene stvari.

In ob določeni uri hodimo tudi na sprehode, igrišče in se imamo zelo lepo. Najlepše pa je bilo, ko nas je razveselil sneg in smo uživali  pri igri s snegom. Kar pozabili smo na čas in želeli smo ga malo zaustaviti. Vendar ni šlo. Toplo kosilo nas je čakalo v vrtcu in od zabavne igre smo se morali posloviti. Ponovno smo se spomnili na že omenjeno misel  o tem, da je čas zelo dragocen…

 

Strokovni sodelavki skupine Zvezdice



#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #feduc9 #126f10839 #080613180606